dimarts, 13 de gener del 2009

Intercanvi europeu

Avui a l'Escola hem rebut a una delegació de professors i 10 alumnes del Lycée Joseph Haubtmann de Saint-Etienne, que dins el Programa d'Intercanvi europeu, ens retornen la nostra visita de l'Octubre a casa seva.

Els tindrem 3 setmanes a l'Escola i a 8 de les indústries gràfiques més potents de Catalunya. Visitant les empreses tots plegats, hem comprovat que el seu nivell de castellà i/o castellà era el mateix que el meu de danès. I com a molt, el seu anglès és nivell Magic English I.

Tot i que és un fet que 'a priori' no m'agrada, m'al·lucina veure que joves de 19-20 anys, es presenten als llocs sense preocupar-se massa per imaginar què s'hi poden trobar.

Em pregunto per les raons veritables d'aquesta conducta. Imagino que deu ser una mescla de despreocupació, atreviment, capacitat d'adaptació, ingenuïtat, rebel·lia.

De fet, no em porto ni mitja generació amb ells i ho entenc.

Suposo que tot és més senzill que això: anem 3 setmanes a Barcelona, ens tractaran bé, veurem empreses guapes i els caps de setmana i algun vespre, festival.

Disfruteu ara que podeu, em deia la iaia.