dilluns, 28 de desembre del 2009

2004


I amb 25 anys iniciava el 2004. Un any que recordo com a molt potent.

L'experiència de la Casa d'Oficis va sortir molt bé i en acabar el projecte vaig enllaçar amb la direcció dels Tallers d'Ocupació 2004/05 de l'Ajuntament de Sabadell.

A principis d'any vaig rebre una beca per fer el Màster en Formació de Formadors. Expert europeu en Metodologia i Gestió de Centres Educatius (UPC). I dins del Programa vaig tenir la sort de poder fer una estada de dues setmanes a Finlàndia, a l'Elearning Centre de la HAMK.

Aquell any vaig estar-hi dues vegades a Finlàndia, la primera a l'Estiu, gaudint d'una ruta magnífica amb un magnífic grup d'amics, i al Desembre, d'hivern blanc i sever, gaudint de l'Estada d'estudis. Des de molt jove m'ha fascinat el Nord d'Europa, i aquell any vaig gaudir-ne per partida doble.

Allà vaig veure les virtuts del sistema educatiu finès, basades, no només en els recursos econòmics (que sí), sinó amb el gran respecte social amb el que es tracta als professors. I justament tot i que hi ha més % del PIB dedicat a Educació, els mestres tenen un poder adquisitiu menor que a Catalunya (i no dic que hi estigui a favor).

Però de Finlàndia, d'entre les moltes coses que em fascinen, la música és de les primeres.

Un dels meus grups preferits, Hanoi Rocks:







I a altres nivells: ApocalypticaSonata ArcticaHIMThe RasmusSunrise Avenue