divendres, 26 de desembre del 2008

Sant Esteve (de Castellar): Post 100


Em fa gràcia celebrar el meu primer centenar de posts el dia de Sant Esteve.

Fent una mica de memòria cal apuntar que des de l'any 1773 (quan la parròquia es va traslladar a la seva ubicació actual) el nostre poble s'anomenava Sant Esteve de Castellar indistintament que Castellar. 

Va ser el 1933 que es va passar a anomenar Castellar del Vallès, i el Goven Civil va aprovar-ne el canvi el 1954 (maleïda guerra civil pel mig).

He viscut moltíssims anys de la meva vida a l'ombra del campanar, al C/Església els meus avis hi tenien el Centre de Periòdics, a mitjans dels 80 els meus pares van fer el relleu muntant la botiga (que el 2001 passaria al C/Hospital). Des de fa 2 anys, setmanes abans que nasqués l'Arian, ens hi hem establert, esperem que per molts anys. 

Aquesta és doncs tota la influència de l'Església i de l'aparell del Vaticà a la meva vida.

Un agnòstic considerable que Estima Castellar (i Sant Esteve!).