diumenge, 15 de febrer del 2009

Carles Sabater. 10 anys

Recordo claríssimament fa 10 anys quan vaig escoltar a la ràdio la notícia de la mort del Carles Sabater.

Havia sigut un gran admirador de Sau fins el seu 4t disc. "No puc deixar de fumar", "Per la porta de servei", "Quina nit" i "El més gran dels pecadors" formen part de la meva banda sonora vital de la pre-adolescència.

Després vaig inclús renegar d'haver-ho estat, signe de la meva estupidesa de l'edat que no sé si he curat del tot, però la seva mort va colpir a molta part de la meva generació i de la precedent.

El Carles era un artista, un showman, de molt talent. No només per la seva petja amb Sau, sinó per les múltiples aparicions a l'escena teatral, a Dagoll Dagom com a exemple més popular.

Per desgràcia la seva prematura mort el va convertir en un mite.

Us deixo la versió que el mestre Adrià Puntí va fer del "Només ho faig per tu", apostaria que al concert d'homenatge al Carles Sabater. 





Sens dubte, una de les 100 millors execucions d'una cançó dins la música del nostre país.