diumenge, 31 de juliol del 2011

Centre de Periòdics - Castellar del Vallès

M'ha agradat trobar-me a la penúlitma pàgina de l'Actual una ressenya gràfica i històrica del Centre de Periòdics (el nom en castellà evidentment era per imposició feixista), la botiga de diaris-quiosc-llibreria que va tirar endavant la tieta-àvia del meu pare, la Teresa dels diaris en plena post-guerra.

A mi em va tocar viure l'etapa final (1978-1987), quan els meus avis es van jubilar i combinaven la gestió amb els meus pares. Recordo que em llevava més d'hora del normal i em quedava a la botiga (que era casa dels avis) fins que era hora d'anar al cole.

Allà, amb els meus cosins, llegiem tots els còmics de Bruguera (Super Humor), de Marvel (Spiderman sobretot), diaris, revistes de tot tipus...

El meu pare (a la foto), a l'Escola quan li preguntaven a què es dedicava son pare, responia decididament: periodista.